του Γιάννη Λιοντήρη
Η πολύ θετική πρακτική της δημιουργίας του Δημοτικού Πάρκου Σιδηροδρόμων Καλαμάτας την δεκαετία του 1980 επί δημαρχίας Σταύρου Μπένου παρουσιάζεται σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Γιάννη Λιοντήρη, στην έκδοση του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Ο Γιάννης Λιοντήρης είναι Γεωπόνος MSc, με εξειδίκευση στον Περιβαλλοντικό Σχεδιασμό Πόλεων και Κτιρίων, Διευθυντής των Γεωτεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμάτας τα τελευταία χρόνια, εξαρχής συμμέτοχος στη δημιουργική προσπάθεια ως στέλεχος των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου και κατόπιν έως σήμερα αρμόδιος για τη λειτουργία του Πάρκου. Στο άρθρο καταγράφεται η επιτυχημένη πολύσημη και πολυλειτουργική χρήση του Δημοτικού Πάρκου Σιδηροδρόμων της Καλαμάτας.
Προηγούμενη χρήση του χώρου:
Μηχανοστάσιο τραίνων, αποθήκη κάρβουνου ατμομηχανών – όλα ανενεργά
Σημερινή χρήση:
Ενδοαστικό πάρκο αναψυχής και πολιτιστικής δράσης, αφιερωμένο στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων, με υπαίθρια έκθεση τραίνων. Αναλυτικότερα: Υπαίθριο μουσείο τραίνων που καλύπτουν τεχνολογία πολλών δεκαετιών, παιδικές χαρές, αθλητικές εγκαταστάσεις, χώροι για δράσεις (μουσικές συναυλίες, κοινωνικές δράσεις κλπ), εκθέσεις (ανθοκομικές, καλλιτεχνικές, αγροτικών προϊόντων και τοπικών παραγωγών), τοπικοί εορτασμοί κλπ), αναψυκτήριο, υπαίθριος κινηματογράφος, περίπατος και χώροι κοινωνικών συναναστροφών κ.α.
Πρόκειται, όπως λέει ο ίδιος, για ένα κρίκο στην αλυσίδα της κοινωνικής ζωής της πόλης – Ο κρίκος που έλειπε.
Ζωγραφιά Γιακουβάκη:
Μπορείτε να κατεβάσετε το άρθρο από αυτόν τον σύνδεσμο