• Ο ιστοχώρος του Δήμου Ραφήνας Πικερμίου
Τρίτη, 10 Ιουνίου, 2025
Εμβληματικό Θεματικό Πάρκο Παλαιοντολογίας Πικερμίου
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πικέρμι 123
    • Παλαιοντολογικοί θησαυροί του Πικερμίου
    • Οι ανασκαφές και η ιστορία τους
    • Η αναγκαιότητα και η ευκαιρία ενός θεματικού πάρκου
      • Επιστημονική προσφορά
      • Οικονομική προσφορά
      • Ανάδειξη της ταυτότητας της πόλης
  • Διαβούλευση
  • Ποιοι είμαστε
    • Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου»
    • Ομάδα 4 helix
    • Επιστημονικός Υπεύθυνος
  • Γραφείο Τύπου – Help Desk
    • Ανακοινώσεις
    • Δημοσιεύματα
    • Αρθρογραφία
  • Επικοινωνία
  • Αρχική
  • Πικέρμι 123
    • Παλαιοντολογικοί θησαυροί του Πικερμίου
    • Οι ανασκαφές και η ιστορία τους
    • Η αναγκαιότητα και η ευκαιρία ενός θεματικού πάρκου
      • Επιστημονική προσφορά
      • Οικονομική προσφορά
      • Ανάδειξη της ταυτότητας της πόλης
  • Διαβούλευση
  • Ποιοι είμαστε
    • Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου»
    • Ομάδα 4 helix
    • Επιστημονικός Υπεύθυνος
  • Γραφείο Τύπου – Help Desk
    • Ανακοινώσεις
    • Δημοσιεύματα
    • Αρθρογραφία
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
Εμβληματικό Θεματικό Πάρκο Παλαιοντολογίας Πικερμίου
No Result
View All Result
Home Ανακοινώσεις

Ενημερωτική παρουσίαση και πιλοτικό εργαστήριο συμμετοχικού σχεδιασμού στο 3ο Δημοτικό Ραφήνας για το Ερευνητικό Έργο «Πικέρμι 123»

1 Απριλίου, 2024

Ενημερωτική παρουσίαση και πιλοτικό εργαστήριο συμμετοχικού σχεδιασμού με τους μαθητές των τάξεων Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ραφήνας έγιναν την Τετάρτη 27-3-2024 για την γνωριμία τους, όπως και της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής, με το Ερευνητικό Έργο Καινοτομίας «“Πικέρμι 123”: Δημιουργία Εμβληματικού Θεματικού Πάρκου Παλαιοντολογίας, στη Δημοτική Ενότητα Πικερμίου του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου, έργο παγκόσμιας σημασίας, με ανάδειξη της Ταυτότητας Τόπου και χαρακτηριστικά Καινοτόμου Σχεδιασμού τετραπλής έλικας» αλλά με και τις διαδικασίες συμμετοχικού σχεδιασμού.

Η Διευθύντρια του σχολείου κ. Νίκη Γρηγορίου και η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου υποδέχθηκαν τα μέλη της Κύριας Ερευνητικής Ομάδας του Έργου κ. Νικόλα Τσουκαλά, γεωλόγο-παλαιοντολόγο και εκπαιδευτικό, την κ. Ζωγραφιά Γιακουβάκη, συντονίστρια του Έργου, και τους ερευνητές κ. Μιχάλη Μπούργο και Μιχάλη Παναγιωτάκη για την κοινή δράση αυτή. Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε το σύνολο των εκπαιδευτικών για τη συνεργασία τους στις συλλογικές δραστηριότητες.

Μετά από συζήτηση ενημέρωσης με τις/τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι μαθητές, ανά δύο τάξεις, παρακολούθησαν προβολή κατάλληλα διαμορφωμένου power point και ο παλαιοντολόγος κ. Τσουκαλάς τους παρουσίασε το αντικείμενο της επιστήμης της παλαιοντολογίας, με ειδική αναφορά στα ευρήματα του Πικερμίου. Η ιδιαιτερότητα των μαθητών/τριών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ραφήνας ήταν ότι στην πλειοψηφία τους γνώριζαν για τα παλαιοντολογικά ευρήματα στη χώρα μας και ειδικά στο Πικέρμι, καθώς είχαν πρόσφατα επισκεφθεί με το σχολείο τους την παλαιοντολογική έκθεση που διατηρεί το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου.

Τα παιδιά είχαν ήδη ζωντανές αναμνήσεις και γνώσεις για τα απολιθώματα, την επιστήμη της παλαιοντολογίας και για τις διαδικασίες απολίθωσης των οργανισμών, και ήταν εμφανές ότι είχαν απολαύσει την επίσκεψή τους στην έκθεση του ΕΚΠΑ. Μας είπαν ότι είχαν θελήσει να επεκτείνουν τις γνώσεις τους και πολλά κατόπιν είχαν συλλέξει επιπλέον πληροφορίες από το ίντερνετ με δική τους πρωτοβουλία. Κατά την παρουσίαση απαντούσαν σε ερωτήσεις που τους έθετε ο παλαιοντολόγος κ. Τσουκαλάς με ιδιαίτερη ευκολία και με κέφι. Επιπλέον, κατέθεσαν απορίες που τους είχαν δημιουργηθεί σχετικά με τα απολιθωμένα ζώα κατά την επίσκεψη με το σχολείο τους στο ΕΚΠΑ, ζητώντας να απαντηθούν από τους ερευνητές.

Στη συνέχεια, από τα μέλη της ερευνητικής ομάδας κ. Γιακουβάκη και κ. Μπούργο παρουσιάστηκε στους μαθητές η ιδέα της δημιουργίας του Εμβληματικού Θεματικού Πάρκου Παλαιοντολογίας Πικερμίου, και οργανώθηκε πιλοτικό εργαστήριο συμμετοχικού σχεδιασμού. Τα παιδιά άφησαν ελεύθερη την φαντασία και την επιθυμία τους όσον αφορά το Θεματικό Πάρκο Παλαιοντολογίας και καταγράφηκαν οι προτεραιότητες και οι ανάγκες τους. Το ενδιαφέρον ειδικά ορισμένων από τους μαθητές και τις μαθήτριες διατηρήθηκε αμείωτο και μετά το πέρας των διδακτικών ορών που είχαν διατεθεί στην επίσκεψη της Ερευνητικής ομάδας (δύο δίωρα διδακτικών ωρών), και παρέμειναν αρκετή ώρα κοντά στους ερευνητές για την παροχή περαιτέρω διευκρινίσεων και τη γόνιμη ανταλλαγή ιδεών και προβληματισμών.

Η δημιουργική επίσκεψη αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχεδιασμό συναντήσεων – διαδραστικών συζητήσεων, με σκοπό την ενεργοποίηση όλων των ελίκων της καινοτομίας τετραπλής έλικας. Επιστημονική κοινότητα, τεχνοκράτες, διοίκηση, εκπαίδευση, πολίτες, επιχειρήσεις, συλλογικότητες, ΜΜΕ, καλούνται να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν από κοινού το Θεματικό Πάρκο Παλαιοντολογίας στο Πικέρμι, ένα σύγχρονο και εμβληματικό έργο καινοτομίας.

Ενημερωτική παρουσίαση και πιλοτικό εργαστήριο συμμετοχικού σχεδιασμού στο 3ο Δημοτικό Ραφήνας για το Ερευνητικό Έργο «Πικέρμι 123»
Share on FacebookShare on Twitter

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Next Post
Ο Πέτρος Φιλίππου και η ιστορική ταυτότητα των Μεσογείων και της Αττικής

Ο Πέτρος Φιλίππου και η ιστορική ταυτότητα των Μεσογείων και της Αττικής

Ο Δήμος

  • Αρχική
  • Ο Δήμος Μας
  • Νέα
  • e-Υπηρεσίες
  • Για τον Πολίτη
  • Για τον Επισκέπτη

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

  • Επικοινωνία
  • Δήμος Ραφήνας
  • Διαβούλευση

Όροι Χρήσης

© 2023 Συνέδριο Παλαιοντολογίας – All Rights Reserved
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πικέρμι 123
    • Παλαιοντολογικοί θησαυροί του Πικερμίου
    • Οι ανασκαφές και η ιστορία τους
    • Η αναγκαιότητα και η ευκαιρία ενός θεματικού πάρκου
      • Επιστημονική προσφορά
      • Οικονομική προσφορά
      • Ανάδειξη της ταυτότητας της πόλης
  • Διαβούλευση
  • Ποιοι είμαστε
    • Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου»
    • Ομάδα 4 helix
    • Επιστημονικός Υπεύθυνος
  • Γραφείο Τύπου – Help Desk
    • Ανακοινώσεις
    • Δημοσιεύματα
    • Αρθρογραφία
  • Επικοινωνία